CALENDAR
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
<< March 2013 >>
SELECTED ENTRIES
CATEGORIES
ARCHIVES
MOBILE
qrcode
LINKS
PROFILE
OTHERS

Prime Junior School Blog

様々な「遊び」や「体験」を通して学ぶ、インターナショナル・プリスクール&キンダーガーデン(1歳半〜6歳)です。

Moving On UP! ~Graduation Ceremony~
 There were tears of joy as we celebrated Prime Junior's first graduation! We were happy for all the children who have accomplished so much this year and we will miss those children who are moving on to first grade.  The ceremony was beautiful from start to finish (and we finished a few tissue boxes as well!)
One of our graduates reads her speech about what she loved at school and how she is excited about her future.  She would like to be a flight attendant some day so her friends and teachers can fly with her.  She will ask "Fish? or Beef?"
All of the children sang "Waving Flag" together.  The Milky Way class even wrote their own verse to the song...
"We love coming to school,
Making art and making music,
We learned about many things,
and had fun with all of our friends,
Now we are bigger than before,
We can read and right stories,
I will miss my friends and teachers,
Good luck everybody!"
 
Our first Prime Junior graduates...What wonderful students!  We will miss you!
| Events & Campaigns | 16:59 | comments(0) | trackbacks(0) | - | - |
Making Mirrors!
 今日は今までのReflectionの学習を反映して、Mirror(鏡)を作りました。
ただの鏡ではありません、実験もかねたmirror bookです!

材料は透明な下敷きと色画用紙のみ!
身近にあるものでも鏡が出来るのです。

(Let's make mirrors using materials around us.
This time, we are going to use clear plastic sheets and construction  paper!)

透明な下敷きだけじゃ何も見えないけど・・・その後ろに色画用紙を置くと・・・


"I can see my face!"



Which color shows the best reflection?



明るい色と暗い色では鮮明さが違います。
Reflectionが見えるものと見えづらいものに分けました。

Now, let's make mirrors using !



まずは下敷きの形に合わせて紙を切ります。
Trace around the edges and cut it out!



Next, paste the colored paper and plastic sheets onto the construction paper.
一番暗いblackと一番明るいwhiteはみんな一緒で、
あとの二色はそれぞれ好きな色(暗い色・明るい色)を選びました!



きれいに飾り付けしたら・・・
Let's compare light colors to dark colors!
We found that it was easier to see our reflection when we used dark colors.

How interesting!
| - | 16:39 | comments(0) | trackbacks(0) | - | - |
Sandwich Shop

3月のテーマはAt a Restaurantです。
新しいボキャブラリーも楽しく学ぶとより身につきます。
ということで、Sandwich Shopの開店です!

(This month's theme is "At a Restaurant".
 So we are happy to introduce you...our original Sandwich Shop!)


まずはWaiter,waitress,chef,customerになります。
"A boy is the..."
"Waiter!"
"A girl is the..."
"Waitress!"

ウェイターとウェイトレスの違いを確認したら、実際役に分かれてやってみましょう!
自分たちで作ったメニューをもって、本物のレストランに来たみたいです!
Waitress:"Hello, follow me please."
Customer:"Okay."
Waitress:"Take a seat please. Here's the menu."
Customer:"Thank you!"



Cutomer:"I'd like... a slice of ham, a slice of cheese,
             and a piece of lettuce please!"
Waitress:"A slice of ham, a slice of cheese, and a piece of lettuce."
ウェイトレスはお客さんの注文を繰り返して、Chefに伝えます。



Chefも注文を間違えないように一生懸命サンドイッチの具を重ねます。

(After taking order, waitress tells chef what has been ordered.
 Then, chef takes each ingredient and put it between the bread to make sandwich.)


Waitress:"What would you like to drink?"
Customer:"I'd like... a cup of strawberry juice please!"

先月勉強した数量も入れて、正確にオーダーします。
ウェイトレスができた食べ物をテーブルまで落とさないようにはこびます。
"Be careful!"
みんなで応援しよう!

サンドイッチとジュースの中身があっていることを確認して、いただきます!

Good job everyone!

| - | 16:47 | comments(0) | trackbacks(0) | - | - |
Reflection

今日のScienceレッスンのテーマはReflection(反射)です!
今回は一番身近なreflectionであるmirrorを使ったワークシートをしました。

Today, we learned about reflection in our science lesson.
We used mirrors to find out mysterious letters hidden in a worksheet.





ペアになって、一人が鏡を持つ係り、もう一人が鏡に映ったものを書き写す係りで、交互に行います。
線の上に鏡を置くと・・・わぁ!文字が現れる!

The children worked in pairs; one held a mirror up whilst the other drew what he or she saw in the mirror.

 




"What do you see?"
"It's...D!"

みんな鏡は日常生活で目にするけれど、違った角度から見るととても新鮮だったようです。
何の絵かわからないものを鏡に映すと自分の知っている文字や絵が現れるので
とても驚いていました!

 

The children were fascinated to work with mirrors as they discovered different uses of the daily objects.

We finished our experiment when everyone figured out his or her mysterious letters were.

最後に自分が鏡を通して発見した文字や絵の名前を書いて、完成!

みんな自分を鏡で見るのではなく、
鏡を通してひとつのものにする、という作業が面白かったようで、
ワークシートが終わった後も鏡で遊んでいました。

The children learned today that mirrors were not something they saw in bathrooms or living rooms, but they also were very useful tools. 
In fact, the children kept experimenting with mirrors even after they were done with the worksheet.



I can see the reflection of your face!
これを見た先生が笑うと、
"I want to see! I want to try!"とみんな大はしゃぎでした。



Oh my gosh! You have four eyes!

引き続きReflectionを使った実験も行いますのでお楽しみに!

| - | 17:08 | comments(0) | trackbacks(0) | - | - |